Saturday 14 October 2017

Reprising Aksjeopsjoner Skatte Implikasjoner


Denne artikkelen er reprintet med tillatelse fra 31 mai 2001 utgaven av New York Law Journal. 2001 NLP IP Company. Reprisering av aksjeopsjoner: Nåværende utviklinger DECLINES I aksjekursene for mange børsnoterte selskaper i løpet av det siste året har det resultert i at mange ledere har aksjekurs for aksjer. Et undervannsalternativ er en hvor utøvelseskursen overstiger dagens markedspris på aksjen. Mange offentlige selskaper står overfor alvorlige problemer som følge av undervannsalternativer. Anta for eksempel at markedsprisen på aksjene i selskap A faller fra 50 til 20, og at mange opsjonseierne i selskap A har opsjoner med en utøvelseskurs på 50. Selskapet A ansetter nå 10 nye ledere og gir dem opsjonsstipendier med en utøvelseskurs på 20. Dette skaper åpenbart et stort problem med langsiktige ledere som er 30 under vann på deres opsjoner, mens 10 nye ledere har opsjoner med en utøvelseskurs på 20. Den mest åpenbare løsningen og gjenstand for utbredt debatt er å representere gamle 50 opsjoner ned til 20. I sin enkleste form innebærer reprise av et aksjeopsjon ett eller annet av følgende: (a) reduksjon i utøvelseskursen for undervannsaksjonsopsjonen (med den nye reduserte opsjonsprisen generelt sett satt til nåværende markedspris), eller (b) kansellering av undervannsalternativet og tildeling av et nytt opsjon (igjen, med en utøvelseskurs på dagens marked). I flere tiår har repetisjon av opsjoner skjedd under periodiske nedgang i aksjemarkedet. Disse repricings har blitt ledsaget av kritikk fra ulike grupper, inkludert aksjonærer, aksjonærforetakere og media. Repriseringer har også vært gjenstand for rettssaker, skatte - og SEC-forskrifter for å dempe dem, og senest har nye regnskapsregler innført negativ regnskapsmessig behandling av opsjoner som er blitt reprisert. Følgende diskusjon vil fokusere på en nylig regnskapsavgjørelse som påførte negativ regnskapsmessig behandling på reprisninger og ga et unntak for reprisjoner der mer enn seks måneder går mellom oppsigelsen av et fremragende undervannsalternativ og tildeling av et nytt billigere alternativ. FASB Tolkning nr. 44 I foråret 2000 utstedte Financial Accounting Standards Board (FASB) Tolkning nr. 44 (mars 2000) beretning om visse transaksjoner som involverer aksjekompensasjon - en tolkning av APB Opinion nr. 25.quot 1 Tolkning nr. 44, paragraf 38 til 54 (med eksempler som illustrerer anvendelsen av tolkningen som er gitt i punkt 179 til 197), tar stilling til at dersom noe alternativ blir representert, med begrensede unntak, vil det miste status som en varebeholdningskompensasjon fri for inntektsgebyr i henhold til APB Opinion nr. 25. Det gjengitte alternativet blir underlagt variabel regnskapsbehandling. Variabel regnskapsbehandling betyr at et aksjeopsjon resulterer i en avgift mot inntjening basert på eventuell økning av markedsprisen på aksjen dekket av opsjonen i regnskapsperioden eller perioder som rapporteres. Følgende er et eksempel på variabel regnskapsbehandling. Anta en opsjon gitt av Selskap A med en utøvelseskurs på 50 etterfulgt av en nedgang i markedsprisen på A-aksje til 20. Alternativet er reprissert til 20. I løpet av de neste tre årene er markedsprisen på A-aksjene fra og med Hver årsskifte er som følger: År ett: 35 År To: 50 År Tre: 60 Anta at opsjonen er opptatt gjennom denne perioden og utøves ved utgangen av år tre. I løpet av hvert av de tre årene vil avgiften mot selskapets inntjening være som følger: År ett: 15 år to: 15 år tre: 10 I stedet for en opsjon uten avgift mot inntjening, genererer det repriserte alternativet totalt 40 av avgifter mot inntjening over tre regnskapsperioder. Repricings kan godt blitt stengt av tolkning nr. 44, men for det faktum at tolkningen gir et viktig unntak. Tillegg 45 i fortolkning nr. 44, lyder som følger: 45. En opsjonstildeling (oppgjør) skal kombineres med en annen opsjonskurs og resulterer i en indirekte reduksjon til utøvelseskursen til den samlede prisen dersom et annet alternativ med lavere utøvelseskurs enn det kansellerte (oppgjorte) alternativet gis til den enkelte innen følgende perioder: a. Perioden før datoen for kanselleringen (oppgjør) som er kortere av (1) seks måneder eller (2) perioden fra datoen for tildeling av det kansellerte eller avviklede alternativet b. Perioden slutter seks måneder etter avbestillingsdatoen (oppgjør). Punkt 133 bekrefter unntaket. Unntaket tillater kansellering av det opprinnelige alternativet og tildeling av et nytt alternativ uten tap av gratis status, forutsatt at minst seks måneder forløper mellom datoen for kansellering av det opprinnelige alternativet og tildeling av det nye alternativet lavere pris ( quotsix-månedene og en-dagers regelkvoten). Et problem med å kansellere det opprinnelige alternativet uten samtidig forpliktelse til et nytt opsjonsbidrag som erstatter det gamle alternativet er at den utøvende som har avtalt å kansellere det opprinnelige alternativet, ikke har noen garanti for at et nytt lavere prisalternativ vil bli gitt senere. Arrangementet som er beskrevet i neste avsnitt, løser dette problemet. Et alternativ: Samtidig kansellerer et gammelt alternativ og forplikter seg til fremtidig tildeling av et nytt alternativ. Tolkning nr. 44, i punkt 133 (ved implikasjon) og paragraf 197 (ved illustrasjon), bestemmer at arbeidsgiveren kan kansellere det gamle alternativet og samtidig med avbestillingen enige om å gi et nytt alternativ seks måneder senere uten tap av kostnadsfritt - Gjenværende inntjeningsstatus forutsatt at det ikke er noen forpliktelse angående hva utøvelsesprisen på det nye alternativet vil være. Med andre ord kan en slik avtale, for å unngå variabel regnskapsmessig behandling av det nye alternativet, ikke beskytte mottakeren mot forhøyning av markedsprisen på aksjen som oppstår etter datoen da det gamle alternativet ble kansellert. Et annet alternativ Et annet alternativ vil være for arbeidsgiveren å gi konsernsjefen et ekstra alternativ til lavere markedspris uten å kansellere det utestående alternativet til den høyere prisen. Imidlertid, forutsatt at det er mange opsjonsinnehavere involvert, kan dette øke vesentlig antall utestående aksjer under opsjonsprogrammet og i siste instans føre til en urimelig utvanning i aksjeverdier. Også antallet aksjer som kreves under dette programmet kan overstige antall aksjer som er autorisert i henhold til opsjonsplanen. Et tredje alternativ Tilbyderselskapet kan som et tredje alternativ gi et nytt alternativ til dagens markedspris og sørge for at det nye alternativet utløper umiddelbart etter at markedsprisen gjenoppretter til nivået på utøvelseskursen for det opprinnelige alternativet, som gjenstår fremragende. For å illustrere antar du et sett av omstendigheter som ligner det som er nevnt ovenfor: Selskap A ga et opsjon opprinnelig med en 50 utøvelseskurs etterfulgt av en nedgang i markedsprisen til 20. Selskapet A gir et nytt opsjon på 20. Det gir den nye opsjonen vil utløpe umiddelbart etter at markedsprisen returnerer til det opprinnelige 50-nivået. Dette alternativet vil kvote de to alternativene. Under den nye 20-opsjonen har opsjonshaverne fått verdiveksten fra 20 tilbake til 50 utøvelseskursen for det opprinnelige alternativet. Det nye alternativet utløper. Fortsatt å beholde det opprinnelige alternativet, opsjonsinnehaveren kan nyte enhver fremtidig vekst over den opprinnelige 50 utøvelseskursen. Fra både selskapene og opsjonshaverens standpunkter vil dette være en effektiv, risikofri design. FASB-ansatte, i FASB-medarbeiderkontorens emne nr. D-91, uttalte at det nye 20-alternativet må kunne fortsette i en periode på minst seks måneder utover det tidspunkt det opprinnelige 50 opsjonsutnyttelsesprisnivået ble nådd. Ellers er arrangementet i stabsvisningen en enkelt transaksjon, en reprise av det opprinnelige alternativet, og variabel prisregnskap gjelder. Under godkjent versjon av FASB-staben risikerer konsernet noe som det ikke gjaldt i det eksemplet der det nye alternativet utløper umiddelbart etter at markedsprisen er på 50. Risikoen er at opsjonshaveren kan utnytte det nye, billigere alternativet på et senere tidspunkt i seks måneder og en-dagers periode, akkumulerer ytterligere gevinster utover 30 spredningen i det nye alternativet hvis markedsprisen fortsetter å øke. Deretter, etter senere utøvelse av det opprinnelige alternativet, kan utøvelsen kvote kvot en gang til gevinsten over 50 utøvelseskursen for det opprinnelige alternativet. En ytterligere ulempe ved dette alternativet er at, som det andre alternativet, vil ekstra opsjoner være utestående til utløpet av ett av alternativene (antagelig, i de fleste tilfeller, det nye lavere prisalternativet som utløper seks måneder og en dag etter originalen 50 alternativ prisnivå er nådd). Ikke bare er aksjene i selskap A fortynnet, men som det også er nevnt i forbindelse med det andre alternativet ovenfor, dersom et stort antall opsjoner er involvert, kan antall aksjer som kreves for et slikt program overstige antall aksjer som er autorisert under opsjonsplan. Et fjerde alternativ Et annet alternativ ville være for stipendiatforetaket å quotbuy outquot undervannsalternativet. For eksempel kan selskapet A tilby sine ledere med 50 alternativer (nåværende markedspris på aksjen er 20) for å kjøpe dem tilbake til deres Black-Scholes verdi. Det kan kansellere alternativene i bytte for kontanter eller kanskje begrenset lager. § 135 i tolkning nr. 44 fastsetter at dersom tidsbegrenset aksjemarked er vederlaget for avbestillingen av opsjonen, vil det begrensede aksjene være underlagt fast, ikke variabel regnskap. Dermed vil Selskapet som avgift mot inntjening være et beløp som er lik kontant eller markedsverdi av det begrensede aksjene betalt for kanselleringen. Et femte alternativ I mars 2001 utgaven av sin publikasjon Monitor. På tårnene diskuterer konsulentfirmaet Towers Perrin bruken av en aksjedrevet aksjekvitteringsrett (SAR). En kvotebeløpet SAR har en basispris som tilsvarer markedsverdien av aksjene på tilskuddsdagen og en maksimal kvoteringskurs som svarer til utøvelseskursen for den opprinnelige opsjonen. For å illustrere, Selskap A, fra eksemplet som er nevnt ovenfor, kan gi en SAR med en basispris på 20 (nåværende markedspris på aksjen) og en maksimal kvitteringsverdien på 50, utøvelseskursen for det opprinnelige alternativet. (Økonomisk vil dette være en løsning som ligner på kvotering av alternativene beskrevet ovenfor i det tredje alternativet.) Det begrensede SAR vil bli underlagt variabel regnskap, som det generelt er SAR. Men vil variabel regnskapsmessig behandling gjelde for den opprinnelige aksjeopsjonen som opsjonen fortsetter å holde. FASB-ansatte kan se bruken av en avgrenset SAR i forbindelse med et undervannsalternativ som en enkelt repetisjonstransaksjon, noe som resulterer i variabel regnskap for det opprinnelige alternativet også. (Dette vil lignes på behandling av kvoteringskvoter som diskuteres i det tredje alternativet ovenfor). En sjette alternativ Noen utøvere har foreslått muligheten for salg av et undervannsopsjonsalternativ til en tredjepart (for eksempel en investeringsbank) som en måte å frigjøre arbeidsgiver og arbeidstaker fra undervannsalternativet problemet. Med forbehold for FASB-stabs synspunkter kan transaksjonen tillate arbeidsgiver å gi et nytt, billigere alternativ uten den variable regnskapsmessige behandlingen av det nye alternativet. Det er åpenbart at det er juridiske problemer involvert, herunder verdipapirlov og skatteproblemer. I tillegg vil det være komplikasjoner ved å endre en aksjeopsjonsplan for å tillate overføringene, så vel som seriøse kvalifikasjoner. Vil styremedlemmer og aksjonærer være enige om at det er hensiktsmessig at en aksjeopsjonsplan for å tillate ledere å selge sine undervannsalternativer til tredjeparter Enhver arbeidsgiver som vurderer reprisering, inkludert ett eller flere av de seks alternativene nevnt ovenfor, bør nøye vurdere de regnskapsmessige konsekvensene med dens eksterne uavhengige regnskapsførere. Reprisering innebærer mange juridiske og skattemessige problemer. Mens detaljert diskusjon av disse problemene ligger utenfor omfanget av denne kolonnen, er det lagt merke til følgende. (A) Opplysning. Siden 1992 har SEC krevd at enhver reprisering av et opsjon eller SAR som er holdt av en saksbehandlet lederofficot (generelt konsernsjef og de fire høyest kompenserte ledende offiserer enn konsernsjefen), resulterer i spesifikke krav om offentliggjøring av offentliggjøring, herunder informasjon om visse repricings for de siste ti regnskapsårene. Se forskrift S-K, pkt. 402 (i), 17 C. F.R. sekt 229.402 (i). SEC-forslag om utvidet proxyopplysning og en rapport fra en New York Stock Exchange-spesifikke arbeidsgruppe har antydet at utvidet proxy-setningsrapportering om repricings bør vurderes. Det er ikke forventet noen spesifikke endringer i for tiden obligatoriske opplysninger om reprisninger i proxy-setninger i nær fremtid. (B) Tilbuds tilbud. SEC vurderer tilbakekjøp av aksjeopsjoner som transaksjoner som omfattes av tilbudsregler. En nylig SEC Exemptive Order gitt for unntak til visse av tilbudet tilbyr regler for repricings som oppfyller spesifikke betingelser. Exemptive Order, Securities Exchange Act av 1934 (21 mars 20001), på sec. govdivisionscorpfinrepricingorder. htm. Imidlertid, selv om de er omfattet av fritaksordren, gjenstår en repetisjon gjenstand for Schedule TO, som krever offentliggjøring av visse opplysninger, og blant annet kravet om at tilbudet forblir åpent i 20 virkedager. Under eksisterende praksis ser det ut til at SEC ikke behandler som gjenstand for tilbudstilbudsreguleringene som er individuelt forhandlet, eller som involverer et begrenset antall sentrale ledere. Det bekreftet indirekte dette i en kvotedato utstedt samtidig med fritaksbeskrivelsen 21. mars 2001. Det er ikke noe forslag til hvilken kvotebegrenset numberquot betyr og omsorg bør tas før det konkluderes at et bestemt arrangement ikke er omfattet av tilbudsregler. Federal Income Tax Section 162 (m) i Internal Revenue Code of 1986 (koden) begrenser til en million dollar per år inntektsskatt fradrag for visse former for kompensasjon betalt av offentlige foretak til tilbakekallede employeesquot (generelt konsernsjef og de fire mest kompenserte konsernledere annet enn konsernsjefen). Unntatt fra denne begrensningen er opsjonsbeviser under opsjonsplaner som oppfyller visse krav. Disse inkluderer aksjonærgodkjennelse og planene som gir et kvotaksimum antall aksjer med hensyn til hvilke opsjoner. kan gis i en bestemt periode til enhver employee. quot Treas. Reg. sekt 1.162-27 (e) (2) (vi) (A). I tilfelle en repriorisering, selv om det opprinnelige alternativet er kansellert, behandler forskriften i henhold til sekt 162 (m) det kansellerte alternativet som fortsatt utestående, og det må derfor regnes mot maksimum antall aksjer under opsjoner som kan gis til en ansatt i den aktuelle perioden. Dette kan vesentlig begrense antall aksjer som kan dekkes av en reprise uten å forårsake et problem under sekt 162 (m). Et annet skatteproblem involverer incentivopties (ISOs) under kode sekt 422. Under kode sekt 424 (h) (1), dersom en ISO, som er berettiget til spesiell skattemessig behandling under kode sekt 422, er reprisert, blir repricing behandlet som stipend av et nytt alternativ. I det året det nye alternativet blir utnyttbart, vil dollarverdien av aksjen som er gjenstand for det nye opsjonsbeløpet bli belastet 100.000 årlige begrensninger på ISOs. (Den dollarverdien ville være verdien som ble fastsatt ved tildelingstidspunktet.) Utforming og eierstyring. Eksisterende opsjonsplaner bør undersøkes nøye for å avgjøre om de tillater reprisering. De kan tillate ingen reprise eller bare noen former for reprise. For eksempel kan en plan muliggjøre en oppsigelse av et aksjeopsjon og tildeling av et annet aksjeopsjon til samme opsjonshaver, men det kan ikke tillate reduksjon av utøvelseskursen til et utestående alternativ. Dersom en endring av opsjonsplanen er nødvendig, vil det kreve godkjennelse av aksjonærer Hvis aksjeselskapsgodkjenning er nødvendig, kan selskapet finne seg midt i en veldig livlig debatt. 1 Forfatteren ønsker å uttrykke sin takknemlighet til Paula Todd of Towers Perrin for hennes hjelp i forbindelse med utarbeidelsen av denne kolonnen. To relaterte kolonner av forfatteren er quotRepricing Stock Options, sitat som dukket opp i The New York Law Journal den 29. september 1998, og quotNew Stock Option Accounting Tolkning, sitat som dukket opp i The New York Law Journal 31. mai 2000.IParty (IPT) IPT raquo Emner raquo Federal Income Tax Konsekvenser av Options Repricing Exchange Dette utdraget tatt fra IPT DEF 14A arkivert 24. april 2009. Federal Income Tax Konsekvenser av Alternativ Reprising Exchange Følgende er et sammendrag av det forventede materialet US Federal Inntektsskatt konsekvenser av å delta i Option Repricing Exchange. Skattekonsekvensene av opsjonsutvekslingsutvekslingen er imidlertid ikke helt sikre, og Internal Revenue Service er ikke utelukket fra å vedta en motsatt posisjon, og loven og forskriftene kan endres. Vi mener at utveksling eller gjengivelse av kvalifiserte opsjoner for nye eller gjengitte alternativer i henhold til opsjonsutvekslingsutvekslingen skal behandles som en ikke skattepliktig utveksling, og ingen inntekt skal gjenkjennes for amerikanske føderale inntektsskattemessige formål av oss eller våre ansatte ved bevilgningen eller gjengivelse av de nye alternativene. I den utstrekning at de nye opsjonene som utstedes til en Kvalifisert Deltaker under Option Reprising Exchange, vil kvalifisere som opsjonsopsjoner i henhold til § 422 i Internal Revenue Code, vil den Kvalifiserte Deltaker ikke gjenkjenne skattepliktig inntekt ved utøvelse av de nye opsjonene, og vil ikke være underlagt føderal inntektsskatt som følge av øvelsen, bortsett fra muligens med hensyn til alternativ minimumsskatt, dersom Kvalifisert Deltaker avhender opsjonsaksjer mer enn to år etter datoen for tildeling av de nye opsjonene og mer enn en år etter utøvelsen av de nye opsjonene (den påkrevde lovbestemte 147holdingsperioden148). 160 Hvis en kvalifisert deltaker tilfredsstiller den nødvendige lovfestede eierperioden, og ved salg av opsjonsaksjer av den berettigede deltakeren, (a) langsiktig gevinst eller tap, alt etter omstendighetene, tilsvarer forskjellen mellom salgspris og opsjonsutnyttelseskurs og (b) selskapet vil n har rett til fradrag i forhold til aksjene i aksjene som er utstedt. Dersom kravene til holdbarhetsperioden ikke er oppfylt eller noen andre vilkår i § 422 ikke er oppfylt, vil eventuell gevinst ved disposisjon av opsjonsaksjer beskattes til Støtteberettigende Deltaker som ordinær inntekt i utstrekning av det minste av (i) rettferdig markedsverdi av aksjene på tidspunktet for øvelsen redusert med opsjonsutnyttelseskursen for slike aksjer, og (ii) gevinsten som realiseres av den berettigede deltakeren på disposisjonen. I tillegg har selskapet generelt rett til skattefradrag som er lik mengden av ordinær inntekt anerkjent av den berettigede deltakeren. I den utstrekning at de nye opsjonene som er utstedt til en Kvalifisert Deltaker under Option Reprising Exchange, er ikke-lovbestemte opsjoner, da generelt, ved utøvelse av de nye opsjonene, vil Kvalifiserende Deltaker gjenkjenne ordinær inntekt lik overskuddet, hvis noen av den virkelige markedsverdi av de kjøpte aksjene på utnyttelsesdagen over opsjonens utøvelsespris betalt for disse aksjene. Hvis den Kvalifiserte Deltaker er en ansatt hos iParty, vil den ordinære inntekten som er anerkjent av den Kvalifiserte Deltaker (ved utøvelsen av de ikke-lovbestemte opsjonsmulighetene) være kompensasjonsinntekt med forbehold om inntektsskatt fra iParty.160 Når en kvalifisert deltaker innregner ordinær inntekt i forbindelse med utøvelsen av et ikke-lovsmessig aksjeopsjon (ved utøvelse av opsjonen), vil iParty kunne kreve en tilsvarende kompensasjonsavdrag for føderale inntektsskatt, forutsatt at det i henhold til § 162 (m) Internal Revenue Code, er iParty146s fradrag for den ellers fradragsberettigede kompensasjonen betalt til en 147dekket ansatt148 begrenset til 1 million per år.160 I henhold til § 162 (m) er en dekket arbeidstaker generelt (i) vår administrerende direktør (i) eller en person som handler i den kapasiteten), og (ii) enhver ansatt hvis erstatning er pålagt å bli rapportert til våre aksjonærer i henhold til verdipapirhandelloven fra 1934, med endring, av grunn av en slik ansatt146 er blant de tre høyest kompenserte iParty-offiserene (annet enn konsernsjefen eller finansdirektøren), våre navngitte ledende offiserer. Ved salg av aksjer ervervet i henhold til utøvelsen av ikke-lovbestemte opsjoner, vil den Statsberettigede Deltaker innregne en gevinst eller tap (som vil vare lenge eller kortsiktig, avhengig av om aksjene ble holdt i mer enn ett år etter kjøpet ) lik forskjellen mellom salgsprisen og summen av (i) beløpet betalt for aksjene og (ii) beløp som er innregnet som ordinær inntekt ved kjøp av aksjene. 160 Styremedlemmer kan kun tildeles ikke-lovbestemte opsjoner.160 I tillegg, dersom 2009-planen ikke er godkjent på årsmøtet, og opsjonsutvekslingsutbyttet blir gjennomført, vil Option Repricing Exchange bli gjennomført som en reprise av Støtteberettiget Alternativer i henhold til 1998-planen.160 Da vi ikke lenger kan utstede aksjeopsjoner i 1998-planen, vil eventuelle Støtteberettigede opsjoner som var incentivopties automatisk konverteres til ikke-lovbestemte opsjoner. 160 Den foregående diskusjonen er basert på amerikanske føderale inntektsskatter og forskrifter som for øyeblikket er i kraft, og som kan endres, og diskusjonen ikke er en fullstendig beskrivelse av USAs inntektsskattaspekter av alternativutvekslingsutvekslingen.160 En kvalifisert deltaker kan også være gjenstand for statlige og lokale skatter i forbindelse med opsjonsutvekslingsutvekslingen.160 Vi foreslår at kvalifiserte deltakerne rådfører seg med sine individuelle skattedirektører for å fastslå anvendelsen av skattereglene på de tildelte tildelingene de har gitt i sine personlige forhold. aksjeopsjoner: Juridiske og skattemessige konsekvenser Hovedperson, Carney Badley Spellman, PS Aksjeopsjoner og warrants er like på mange måter. Begge gir rett til å kjøpe en companyrsquos lager for en viss periode og til en fast pris, som angitt i en kontraktsavtale. Men disse instrumentene brukes i forskjellige situasjoner. Aksjeopsjoner er vanligvis en del av en samlet kompensasjonspakke tilbys til ansatte eller konsulenter, mens tegningsretter er et instrument for å lokke og belønne investorer. I tillegg er investeringsrettigheter og aksjeopsjoner strukturert annerledes. I motsetning til tegningsretter utstedes kompenserende aksjeopsjoner i henhold til en egenkapitalforhøyelsesplan, og de styres av en opptjeningsordning. Endelig er det en dyp forskjell i beskatning mellom tegningsretter og aksjeopsjoner. Tegningsretter som erstatning Tegningsretter utstedes typisk til investorer, men det er ikke ulovlig å motta en som kompensasjon for tjenestene dine. Innse imidlertid at du sannsynligvis vil bli beskattet på samme måte som om du hadde mottatt et aksjeopsjon. Hvis du mottar en warrant som kompensasjon, bør du vurdere følgende: Tegningskursen skal ha en utøvelseskurs som tilsvarer den virkelige markedsverdien av den underliggende aksjen på bevilgningsdatoen for å unngå tilleggsskatt etter § 409A. Når du utnytter tegningsretten, vil overskudd av den virkelige markedsverdien av aksjene mottatt over utøvelseskursen bli skattlagt på samme måte som vanlig inntekt. Hvis du er en ansatt, må du holde inntekts - og ansettelsesskatt på øvelsen. Hvis du er uavhengig av en uavhengig entreprenør og ikke en ansatt, trenger du ikke å holde inntekts - og ansettelsesskatt, men du må rapportere det til IRS, ved hjelp av skjema 1099. Skatteimplikasjoner av investeringsgarantier En investor vil bli skattlagt som beskrevet ovenfor som så lenge warrant er mottatt som et incitament til å foreta en investering og ikke som kompensasjon for tjenester som tilbys. Dette betyr imidlertid at du aldri skylder skatt på tegningsretter. Hvis en warrant utstedes, for eksempel, som en del av et notat, er det vanligvis en opprinnelig utstedelseskort som må regnskapsføres som inntekt i løpet av notatet. Hvis yoursquove mottok en warrant med tilknytning til en investering, er det beste alternativet å konsultere en skatterådgiver for å sikre at du forstår alle skatteimplikasjonene. Gjestebloggeren Joe Wallin er en ledende oppstartskonsulent i Stillehavet Nordvest og grunnleggeren av loven om oppstart. Han representerer selskaper fra begynnelse til utreise, samt investorer, ledere og grunnleggere. Hans praksis fokuserer på oppstart og fremvoksende selskaper, engasjement og venturefinansiering, og MampA-transaksjoner. Følg ham på Twitter joewallin

No comments:

Post a Comment