Friday 6 October 2017

Moving Gjennomsnittet Beholdning Kortet


Standard og gjennomsnittlig kostnadsberegning Sammenlignet kostnadsstyring tilbyr to kostnadsberegningsmetoder: standardkostnad og gjennomsnittlig kostnad. Gjennomsnittlig kostnadsberegning brukes primært til distribusjon og andre bransjer hvor produktprisen svinger raskt, eller når det dikteres av regulerings - og andre industrikonvensjoner. Gjennomsnittlig kostnadsberegning gjør det mulig å: verdsette beholdningen ved en flytende gjennomsnittlig kostnadssporlager og produksjonsutgifter uten kravet om at forhåndsdefinerte standarder skal bestemme resultatmarginen basert på en faktisk kostnadsmetode, måle organisasjonens ytelse mot historiske kostnader inkludere alle direkte kostnader for produksjon av et element i disse varene inventariekostnad Bruk standardkostnad for ytelsesmåling og kostnadskontroll. Standardkurs gir deg mulighet til å: verdsette beholdningen til en forutbestemt kostnad fastslå fortjenestemargin basert på prognostiserte kostnader rekordvarianter mot forventede kostnader oppdatering standardkostnader fra hvilken som helst kostnadstype evaluere produksjonskostnader i forhold til standardkostnader måle organisasjonens ytelse basert på forhåndsdefinerte produktkostnader evaluere produktkostnader for å bistå ledelsesbeslutninger Følgende tabell viser de funksjonelle forskjellene mellom gjennomsnittlig og standardkostnad. Materiale med inventar alle kostnadselementer med regninger av materiale Materiale og materiale overhead med inventar alle kostnadselementer med regninger av materiell Varekostnader holdt av kostnadselement Varekostnader holdt av kostnad delelement Ingen delte kostnader gjennomsnittlig kostnad opprettholdes separat i hver organisasjon. Kan dele kostnader over organisasjoner når de ikke bruker Arbeid i prosess Opprettholder gjennomsnittlig enhetskostnad med hver transaksjon. Flyttende gjennomsnittskostnad vedlikeholdes ikke. Separate verdsettelseskontoer for hvert kostnadselement. Separat verdsettelseskonto ts for hvert under - og kostnadselement Ingen avvik for arbeid i prosesstransaksjoner Avvik for arbeid i prosesstransaksjoner Tabell 1 - 2. Sammenligning av standard og gjennomsnittlig kostnadsberegning Under gjennomsnittskostnad kan du ikke dele kostnader. Gjennomsnittlige kostnader opprettholdes hver for seg i hver organisasjon. Under standardkostnad hvis du bruker Inventory without Work in Process, kan du definere varekostnadene i organisasjonen som styrer kostnadene dine og dele disse kostnadene på tvers av organisasjoner. Hvis du deler standardkostnader på tvers av flere organisasjoner, bruker alle rapporter, henvendelser og prosesser disse kostnadene. Du er ikke pålagt å angi dupliserte kostnader. Se: Organisasjonsparametervindu og definere kostnadsinformasjon. Merk: Organisasjonen som kontrollerer kostnadene dine, kan være en produksjonsorganisasjon som bruker Arbeid i prosess eller Materiell. Organisasjoner som deler kostnader med organisasjonen som kontrollerer kostnadene dine, kan ikke bruke regninger for materiale. Verdsettelseskontoer og kostnadselementer med gjennomsnittlig kostnadssystem Systemet opprettholder gjennomsnittlig enhetskostnad på organisasjonsnivå, det bruker ikke noen underbeholdningskonto. Hvis du hadde separate verdsettelseskontoer etter underbeholdning, ville totale beholdninger balansere, men kontobalanser etter underbeholdning ville ikke matche varebehandlingsrapporter. Merk: Kostnadsstyring håndhever det samme kontonummeret for organisasjonsnivåmateriale og intransitkontoer. Ellers er saldoen på beholdningsvurderingsrapporter ikke lik summen av regnskapstransaksjoner. Endring fra standard til gjennomsnittlig kostnad Når transaksjoner har blitt utført, kan du ikke endre kostnadsmetoden til en organisasjon i vinduet Organisasjonsparametere i Oracle Inventory. Se: Organisasjonsparametere Vindu og Definere Costing Informasjon. Eksempel 1 viser at per kjøpskostnad per enhet øker kontinuerlig gjennom perioden (10 - 12 - 14). FIFO antar at varer kjøpt FIRST selges FIRST. --gt Kostnad for gammelt kjøp registreres som kostnaden for solgte varer. --gt Kostnader for siste kjøp registreres som kostnaden for sluttbeholdning. --gt Når prisen går opp, er den gamle prisen lavere enn den siste prisen. --gt Kostnaden for solgte varer er lavere for FIFO. (11.000 lt 12.400) --gt Kostnaden for sluttbeholdning er høyere for FIFO. (8 600 GT 7 200) LIFO forutsetter at varer som er kjøpt LAST, blir solgt FIRST. --gt Kostnad for siste kjøp er registrert som kostnaden for solgte varer. --gt Kostnader for gamle kjøp registreres som kostnad for sluttbeholdning. --gt Når prisen går opp, er den siste prisen høyere enn den gamle prisen. --gt Kostnaden for solgte varer er høyere for LIFO. (12 400 GT 11 000) - Kostnad for sluttbeholdning er lavere for LIFO. (7,200 lt 8,600) FIFO, evigvarende varekostnad solgt FIFO, periodisk varekostnad solgt (11 000 11 000) FIFO, evigvarende varekostnad FIFO, periodisk inventariekostnad (8 600 8 600) LIFO, evigvarende varekostnad solgt lt LIFO, periodisk kostnad på Varer solgt (12,400 lt 13,600) LIFO, Perpetual Inventory Cost gt LIFO, periodisk inventariekostnad (7.200 gt 6000) Flytende gjennomsnitt, evigvarende kostnad på varer solgt lt Vektet gjennomsnitt, Periodisk kostnad på varer solgt (11.750 lt 12.250) Flytende gjennomsnitt, evigvarende beholdning Kostnadsvekt Vektet gjennomsnitt, Periodisk inventariekostnad (7.895 gt 7.350) FIFO-metode først og fremst i evigvarende varesystem FIFO-metoden er en mye brukt inventarvurderingsmetode som antar at varene er solgt (av merchandising selskaper) eller materialer er utstedt til produksjonsavdelingen (av produksjonsbedrifter) i den rekkefølgen de er kjøpt inn. Med andre ord belastes kostnadene ved å erverve varer eller materialer mot inntekter i den rekkefølge de påløper. Under førstegangs-først-ut-metoden representerer sluttbeholdningen i beholdningen de siste kostnadene som påløper for å kjøpe varer eller materialer. Bruken av FIFO-metoden er svært vanlig å beregne kostnaden for solgte varer og den endelige balansen i beholdningen under både evigvarende og periodiske varesystemer. Eksemplet nedenfor forklarer bruken av FIFO-metoden i et evigvarende lager system. Hvis du vil forstå bruken i et periodisk lager system. les 8220first-in, first-out (FIFO) metode i periodisk lager system 8221 artikkel. Fine Electronics-selskapet bruker evigvarende varesystem til å regnskapsføre oppkjøp og salg av inventar og første inn, første ut (FIFO) metode for å beregne kostnaden for solgte varer og for verdsettelse av sluttbeholdning. Selskapet har gjort følgende kjøp og salg i løpet av januar 2012. Inventar i begynnelsen av måneden: 24 enheter 1000 per enhet.

No comments:

Post a Comment